There was an error in this gadget

Monday, December 27, 2010

Wahai hati

Bismillahirahmanirahim

Jiwa-jiwa yang terlalu ingin untuk mendengar kata-kata pujukan… . Kerana hati yang penat untuk bertindak dan berperasan ekstrim. Sudah terlalu banyak perkara yang mengecewakan sehingga bisa meragut pergi rasa tenang di hati. Kata-kata yang ditunggu oleh hati-hati ini adalah bersifat doa dan pujukan.

Tatkala ada banyak hati yang terluka. Terlalu penat untuk merawat satu persatu. Kerana di antara hati-hati yang terluka itu, terdapat juga hatiku. Ingin sekali lemas dibawa arus emosi dan juga amarah. Tetapi mengenangkan hati-hati yang lain mungkin lebih parah dan dalam lukanya, maka tak salah rasanya untuk menjadi kuat untuk seketika.

Biarkan sahaja hati yang sedih itu dirawat dengan sejuknya ayat-ayat al-Quran dan beningnya zikrullah. Dibalut rapi dengan selawat pada nabi. Dibelai lembut dengan doa dan harapan. Moga hati-hati yang terluka menjadi sihat dan bersih selepas ini. Kerana dugaan Allah hadir bersama hikmah. Buat hamba-hamba kesayanganNya….

Wahai mama, andai hatimu terluka, maafkan kesalahan anakmu…

Wahai adik, andai dirimu jatuh dan tenggelam dalam tangis sendumu dek kerana kelalaianku, maafkan diriku…

Wahai hati-hati yang rindukan Allah. Semoga langkahmu dibimbing Allah. Menyusuri duri-duri perjuangan mencari redha Allah. Bermimpikan istana di syurga yang abadi.

Wahai Allah, ampunilah dosaku. Kuatkan hati-hati kami… UjianMu hadir tanda kasih. Semoga Engkau memberi petunjuk dan hidayahMu kepada diri dan keluargaku. Ameen Ya rabbana.

3 comments:

Khalifah said...

semoga kta semua kuat tempuh segala cubaan Allah. cubaan tu tanda Allah sayang kite kan? ^^

Ummuafiq Hashim said...

Salam ziarah, moga sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang ALLAH.

Anonymous said...

Salam ziarah-sufifaqir blogspot